Photoshop Özel Efekt Yapımı Birinci Bölüm
Bu dersin
temel amacı, bir ressam ya da güzel sanatlarla uğraşan biri olmasanız da, size
basit yöntemlerle özel efektler çizmeyi göstermektedir.
Bu
uygulamayı çeşitlendirerek ve genişleterek zaman içerisinde çok daha iyi
çalışmalar yapabilirsiniz.
İlk önce
ihtiyacımız olan, büyük bir stock fotoğraf. Bu tarzdaki fotoğrafları iStock,
devaintArt gibi sitelerde rahatlıkla bulabilirsiniz. Ya da deneme amaçlı olarak
çalışmada kullanacağımız fotoğraf üzerinde deneme yapabilirsiniz.
Fotoğrafımızı
açtıktan sonra üzerinde çalışacağımız katmanları oluşturmaya başlıyoruz. New
Layer seçeneği ile ilk başta tamamen siyaha boyalı bir katman, ardından da ilk efektimiz
olan mavi ışık küresinin katmanını oluşturun.
İpucu:
Photoshop’da çalışırken, oluşturduğunuz her katmana isim vermeniz, proje
büyüdükçe istediğiniz katmana ulaşmanızı kolaylaştıracaktır. Aynı amaca ya da
bölgeye hizmet eden katmanları ise grup haline getirmek, büyük projelerde
katman kalabalığı olmasına engel olur.
Çizimine başlayacağımız ilk şekil
mavi ışık küresi. Düzgün ve gerçekçi bir küre oluşturabilmek için ışığın
kararma (Fade) etkisini ve merkezdeki yüksek aydınlık endeksini iyi gözlememiz
gerekir. Photoshop bu konuda bize fazlasıyla yardımcı olmaktadır.
Kullanacağımız ilk araç Brush
Tool (Fırça) olacaktır. Fırçayı seçtikten sonra yapmamız gereken ilk ayar
Hardness, yani, fırçanın sertlik oranıdır. Fade etkisini yakalayabilmek için
gerekli olan mutlak nokta, Hardness değerinin sıfır olmasıdır.
Sertliği sıfıra indirdikten sonra
sıradaki adım küremizin boyutunu belirlemek. Bunu sağlıklı bir şekilde
yapabilmek için üzerine efekt ekleyecek olduğunuz fotoğraf ya da resmin
üzerinde denemeler yapın. Fırçayı büyültüp küçülterek hayal ettiğiniz ideal
maksimum büyüklüğü gözünüze kestirin.
Ben bu çalışmada maksimum boyut
seçimimi 300px civarında yaptım. Fırçamız hazır olduğuna göre, artık çizime
başlayabiliriz.
İlk adımımız, mavi tonlarında bir
ışık küresi yapacağımdan dolayı elimdeki, gözü yormayan, en koyu mavi rengi
seçiyorum ve bir kez tıklayarak ilk noktayı oluşturuyorum.
İlk başta da bahsettiğim gibi
buradaki temel amaç sanatçı olmayan birisine, işine yarayacağı ya da
geliştirebileceği kadar Digital Art örneklemek. Bundan sonraki adımlar bu işin
aslında Photoshop’da da gayet kolay olabileceğini açıkça gösterecek.
İkinci adımda fırçamın boyutunu
göz kararı biraz daha küçültüyorum ve elimdeki mavinin bir açık tonunu seçerek,
ilk dairenin ortasına bir kez daha tıklıyorum.
Bundan sonraki adımlarda yapmanız
gereken bu tonlamayı açarak, kürenizin ışıklandırması gözünüze güzel gelinceye
kadar devam etmeniz. Unutmayın, ışığın yayılma prensibini incelemeniz ve ışık
üzerine çalışmalar yapmanız alacağınız sonucu daha gerçekçi ve güzel
kılacaktır. Aşağıda benim elde ettiğim sonuç gözükmektedir.
#000066 ile #ccffff renkleri
arasında oluşturacağınız bir renk kartelâsı sonuçdakine benzer bir küre elde
etmenize yardımcı olacaktır.
İpucu:
ColorCombos gibi online kartela oluşturan sitelerden bu tarz geçişleri ve ara
renkleri kolaylıkla bulabilirsiniz fakat göz algısı gelişimi açısından deneme
yanılma yöntemi ile çalışmak daha eninde sonunda ortalamanın üzerine sonuçlar
almanız konusundan yardımcı olacaktır.
! Uyarı !
Bundan sonraki
adımlar hayal gücü ve deneme yanılma gerektirir. İlk seferinde yapmazsanız bile
yılmayın. Daha çok denedikçe ve pratik yaptıkça daha iyi sonuçlar alacaksınız.
Küremizi
oluşturduktan sonra sıra geldi ışık izleri ve huzmeleri yapmaya. Bunun için
bilmeniz gereken şey, Photoshop’da, Smudge Tool (Bulaştırma Aracı) çalışma
prensibidir. Şöyle ki, Smudge Tool, kara kalem veya pastel boya resim yaparken
renkleri dağıtmak için yaptığımız parmakla dağıtma işleminin bir benzeri, hatta
replikasıdır. Parmağınız (silginiz, pamuğunuz vs.) ne kadar fazla alana nüfuz
ediyorsa, sürükleme işlemi başladığında peşi sıra o kadar rengi alıp götürecek
ve renk tükendiği zaman işlem bitecektir. Ayrıca buradaki diğer bir faktör ise
parmağınızı ne kadar sert bastırdığınızdır. Çünkü ne kadar sert bastırırsanız
etraftan toparladığınız renk o kadar fazla olacaktır. Smudge Tool’un, Photoshop’daki
asli görevi bu işlemi yerine getirmektir.
Smudge Tool’u
kullanırken bilinmesi gereken bu iki faktör ise araç seçildikten sonra Diameter
(Temas Genişliği) ve Strength (Baskı Kuvveti) şeklinde görülebilmektedir. Bu
iki değeri oynayarak ve yaratıcılığınızı kullanarak elimizdeki küreye bir
kuyruk oluşturmaya çalışacağız.
Denemekten
kaçınmayın, gözünüze ve hayal gücünüze uygun gelinceye kadar çekiştirin. Bu
yöntemde kuş, deniz anası veya akla hayale gelmeyecek bir çok şekle benzetme
yapılırsa çok daha iyi sonuçlar elde
edilebilir. Benim elimdeki sonu aşağıdaki gibi.
Konunun ikinci
parçasını da en kısa zamanda hazırlayıp yayınlayacağım. O zamana kadar işinize
en yarayacak şekli oluşturmaya çalışın.
Sevgiler.
Yorumlar
Yorum Gönder